Kirish Ro'yhatdan o'tish

Saytga kirish

Nomingiz *
Parol *
Eslab qol

Ro'yhatdan o'tish

(*) belgiga ega joylarni to'ldirish shart.
Ism *
Nomingiz *
Parol *
Parolni tasdqilash *
Email *
Email tasdiqlash*
Captcha *

G'olib: Mahfuza

Uzbaby.uz sayti  "Murabbiylarga RAHMAT!" konkursini e'lon qiladi.

G'olib: Mahfuza

Uzbaby.uz sayti  "Murabbiylarga RAHMAT!" konkursini e'lon qiladi.

Shartlar

Konkurs shartlari:

 

Saytning FORUMida joylashgan "Maktab davrim" mavzusida qiziqarli hikoya yozish kerak. Hikoya maktabdagi o'qituvchilar bilan bog'liq bo'lishi kerak. Hikoya yoqimli va qiziqarli tarzda yozislihi g'olib bo'lish uchun ayni muddao. Hikoyalardan 3 dona eng zo'r hikoya syt ma'muriyati tomonidan ajratib olinadi va FORUM foydalanuvchilariga ovozga qo'yiladi.   

Konkurs muddati:

2015 yil 15 iyundan boshlab - 2015 yil 1 oktyabri - "Ustoz va murabbiylar" kuni - 1 oktyabrga qadar.

Konkurs natijasi:

Go'liblar 2015 yil 1 oktyabr - "Ustoz va murabbiylar" kuni e'lon qilinadi. 

Sovg'a:

Sovundan yasalgan ajoyib guldasta.

Gullarning har bir yaprog'i sovundan yasalgan. 

HIKOYALARNI YOZISH>>

Ishtirokchilar

Dilnozaxon

CHORA
Qish kunlaridan biri. Biz o’qishdan amaliyotdamiz. Sinfxonaning oxirgi partasida berilib dars tahlil qilamiz. O’qituvchi darsni tugatay deb qoldi. Tanaffusga yaqin o’qituvchi o’quvchilarga murojaat qildi: “Yaqinda bo’lgan o’g’irlikdan hamma xabardormi?” O’quvchilar jo’r bo’lib “Ha” deyishdi.
-Xo’sh, endigi safar bu ish takrorlanmasligi uchun qanday chora qo’llasak bo’ladi.
-Qanaqa o’girlik haqida gapiryapti ustozing,- deya asta so’rayman oldimdagi partada o’tirgan o’quvchi qizdan.
-O’tgan hafta Sevara bor-ku, birinchi partadagi,- barmogi bilan ko’rsatadi sinfdoshini,- o’sha Zufarning pulini o’g'irlabdi.
O’o’o’, nega buni o’quvchilarning oldida muhokama qilish kerak. Axir o’g'il bola bo’lsa ham mayli edi. Qiz bolani-ya.
Bu voqea elas-elas bolaligimni esga soldi. Biz ham mana shulardek sho’x –mahmadona edik.
Mana shunday qishning baxtiyor , oppoq musaffo kunlarining birida maktabga sinfdosh qiz rasm darsi uchun ranglari juda chiroyli bo’lgan flomasterlar olib kelibdi. Ular xuddi kamalakka o’xshardi. Hammamiz qiziqib uning yoniga borib havas bilan chizib ko’rdik. Rasm darsi tugagach, ko’chada mazza qilib qorbo’ron o’ynab kelib, ne ko’z bilan ko’raylikki, Malikaning papkasida o’sha hammaning havasini keltirgan flomasterlari yo’q edi. Hammamiz qidirdik lekin topilmadi. Ustozni chaqirdik.
-Hoziroq, hoziroq kim olgan bo’lsa, joyiga qo’yib qo’ysin. Agar qo’ymasa, baribir topib maktabdan haydataman. Uy uyimizga tarqaldik. Ertasiga tanaffus payti Malikaning ustki kiyimining cho’ntagida kechagi yo’qolgan flomasterlari paydo bo’lib qoldi. Malika juda xursand bo’ldi. Ustozimizga bu xushxabarni yetkazdik. Dilfuza opa darhol yetib keldilar va Malikaning flomasterlarini olib ketdilar. Matematika darsida qo’llarida nimanidir ko’tarib kirib keldilar. Bu o’sha, Malikaning yo’qolib keyin g’ayritabiiy tarzda yana paydo bo’lgan kamalakrang flomasterlari edi, faqatgina endi ular selofan paket ichiga joylangan edi.
-Hurmatli o’quvchilar, men maktabimizga militsiya chaqirdim, va mana ko’rib turganingizdek, flomasterlardagi barmoq izlarini olib ketishadi. Barmoq izlarimiz tushmasligi uchun paketchaga solib qo’yishdi. Militsioer qamoqxonaga borib tekshirmasdan oldin kim olgan bo’lsa o’zi aytsin darsdan chiqib kabinetim oldiga hammangiz boringlar,- dedilar jiddiy ohangda.Garchi ustozimizning militsiya haqida gaplari yolg'on bo'lsa-da biz juda ishongnmiz. O’qituvchimiz chiqib ketdilar va darsni davom ettirdik.
O’qituvchimiz hammamizni birma-bir kabinetiga chaqirib so’roq qildilar. Oxirgi bola xonadan chiqqandan keyin o’qituvchimiz ham chiqdilar va: “ Flomasterlarni olgan o’quvchini aniqladik, u bizga boshqa bunday yomon ish qilmayman deb va’da berdi hamda barcha uni kechirishini iltimos qildi.”
-Kim olgan ekan, ustoz?- deya so’radi Davron.
-Kimligining ahamiyati yo’q . Muhimi endi u boshqa bunday qilmaydi. Asosiysi shu emasmi?- deya chiroyli savol ohangi bilan so’radilar.
Biz “ha” deya jo’r ovozda javob berdik.
Shu –shu biz u o’quvchining kim ekanligini haligacha bilmaymiz. Hattoki, qiz bola yoki o’gil bola ekanligi ham bizga noma’lum. Ammo o’sha voeadan keyin sinfimizda birorta o’girlik bo’lmadi. Endi-endi ustozimizning naqadar oqilona va adolatli ish qilganliklarini tushunyapman. Agar o’sha o’quvchining kimligini bilganimizda bolalik sho’xliklarimiz bilan bilib-bilmay qilgan xatosi uchun dilini necha marta og’ritib, umrbod yuvib bo’lmas qora tamgalar ostida qoldirgan bo’larmidik.
Yoki tarbiya beraman deb hammaning oldida o’sha o’quvchini aytib sharmanda qilganlarida katta bo’lib, betarbiya , betkachopar insonni yaratgan bo’larmidilar balki.
Ko’chada ketyapman. Hali iz tushmagan qor oyoqlarim ostida g’irch-g’irch eziladi. Sal quyosh qizdirib havo ilisa, mana shu izlardan asar ham qolmaydi. Lekin inson xotirasida qoldirilgan har bir iz mudom esga olinadi. Yaxshilik-u yomonlik. Muhtaram hayot tarbiyachisi, bizga ilm berish barobarida hayot to’siqlari-yu oq-qorasini ko’rsatib bera oldingiz. Yashashni o’rgatganingiz uchun rahmat sizga, USTOZ!

Samira

Сентябрь ойи якинлашар экан хис хаяжон янада кучаяди. Айникса усмирлик давридан балогатга утар ёшдагиларни хаяжони янада бошкачада. Мактаб кийиминиям танлаб танлаб олиб мактабда бошкалардан ажралиб туришни хохлайди. Уша йили 8синфга кадам куяёткан эдик. Синфдошлар жудаям ахил эдик. Аммо синфимизда барча аълочилар тупланганига карамасдан жудаям шух жудаям ут этик. Хар йили синф рахбарларимиз алмашавериши бизга оддий хол булиб колганди. Бу йил ким бизга рахбар буларкин дея шивир шивир килаётканимизда мактаб директори бир аёл укитувчи билан синф хонага кириб келди ва бу опа бизни янги синф рахбаримиз эканини такидлади. Янги синф рахбаримиз болалар шифокори булиб куп йиллар шифохонада ишлаган айрим сабабларга кура бу йил бизни мактабимизга химия биология укитувчиси булиб ишка келган экан.  Юкори синфмиз айрим дарсликлар янги киритилган уни устига туман ва вилоятларда яхши укиган укувчиларни давлат имтихони оркали синфдан синфга кучириш хакидаги конуни ишламаёткани учун янги конунлар чикарилибди. Мактаб директорлар кенгаши бу конунни кучда колдириш учун мактабларда синфдан синфка кучириш имтихонлари кабул килишни йулга куйишди. Мактабимизда кузга куринган 5синфдан бери чукурлаштирилган билимлар билан укитилаёткан синф бизнинг синф эди шунинг учун бутун синф укувчиларини имтихонга куйишни лозим топишди. 29та укувчидан 25тамиз имтихондан муваффакиятли утдик ва бизга юклатилган маъсулиятни уз буйнимизга олишка мажбур булдик. Уша вактларни уйласам хайронман кандай ота оналаримиз рози булган экан. 4чоракда хам 8 хам 9синф программасини укиб тугаткандик. Эрталаб 8дан 12гача тушдан кейин 13дан 17-18гача кунимиз мактабда утарди. Устига устак уша йили мактабимизда техничкалар иш ташлашканди. Сабаби ойлик маошларини озлиги эди. Буни хикояга кандай алокаси бор дейсизларми? Хикоямни асосий кисми шу ердан бошланади. Синф рахбаримиз Зиёда опа жудаям каттик кул ва мехрибон эди. Биз билан маслахатлашиб шу ишни бизга олиб берса синф билан бирга бутун мактабни тозалаш ва ойлигини олиш ёзги таътилда бирор жойга бемалол уйнагани бориб келишимиз мумкинлигини айтди. Ёшмиз кизикувчанмиз уйлаб утирмадик хеч кимимиз эътироз билдирмадик дарровгина куна колдик. Хафтада 1кундан 4тадан укувчини навбат билан синфхоналарини 2махалдан ювиб чикишка булиндик. Ёш ва уйинкароклигимиз туфайли хар куни кайсидир укитувчидан гап эшитардик. "Кеча ким тозалаган хоналарни, хамма жой чангга буланган,  поллар чала артилган, ойналар очик колган" шунга ухшаш сузлар билан "рагбатлантиришарди". Шундай кунларнинг бирида синфдошлар тушдан кейинги дарсларимиздан сунг кизлар ва угилболалар уртасида 2гурухга булиниб футбол уйнадик. Уйинга кизикиб навбатчиликни унуткан синфдошларимиз туфайли 1ойлик пешона теримиз ойлигимиздан ажралдик. Кунлар утиб борар маъсулитимизни "коилмаком" килиб бажарардик. Бир куни рахбаримиз каттик огохлантирди. "бугунги навбатчилар илтимос хоналарни яхши тозаланглар коридорлар ва бошка жойлар яраклаб турсин, эртага эрталабдан комиссия келади" деди. Ишимизни рисоладагидек тугатиб уйга йул олар эканмиз эртанги кунги тарих дарси, инглис тили дарсдари хакида гаплашиб кетдик. Эрталабдан мактабимизга ташриф буюрган текширувчиларга мактаб директори огзини тулдириб синфимиз укувчиларини хар дарсда илгор, хар сохада биринчиликда эканимиз хакида тулиб тошиб мактабди. Синф хонасига кириб билимларимизни текшира бошлашди.

Тарих дарси эди. Бирма бир берилаёткан саволларга адашмай хаяжонланмасдан жавоб бераёткан Дилноза бирдан "Вой мен бугун навбатчи эдим" деб ташкарига югуриб чикиб кетди. Рухсат сурамай чикиб кеткани етмагандай 7дакика олдин кунгирок тугмасини чалиб юборди. Бир марта чалсаку бу англашилмовчилик дея укувчиларни тухтатиб колса буларди аммо устма уст босилган кунгирок тугмаси мактаб ховлисини укувчиларга тулдирди. Хонага югуриб келиб орка партада утирган комиссияларгаям эътибор килмай "Бопладимми сенларни камиссиядан куткарай" дедим деса буладими. Тарих дарси тугаб директоримизни дарси физика дарси бошланди. Узига ва укувчиларига ишонган домла дарсни аввалида уй вазифаларини текшира бошлади. Афсуски берилган масалалар озгина мураккаблиги учунми ёкибошка сабабданми факат битта укувчигина вазифа тайёрлаб келибди. Эх, уша кунни эсласам укитувчиларимизни уялтирганимиз учун роса афсусланаман. Комиссия кутавериб осон йуллар билан кутилиб кетишка урганиб колган домламиз утилган дарслардан озгина такрорлатмокчи булди шекилли утилган мавзулардан сурай бошлади. Бирин кетин хамма саволларга талашиб тортишиб жавоб берарканмиз домланинг юзида мамнуният фахр маъносида табассум пайдо булди, шу билан текширувчилар синовидан утдик деб хурсанд булдик. Лекин куп вакт хам утмасдан инглис тили дарсига кечикиб киришни режалаштириб мазза килиб футбол уйнаб юзларимиз кизариб халлослаб 10дакика кечикиб келсак бояги мехмонлар бу дарсдан хам билимимизни синашмокчи экан. 25та укувчидан 8укувчи дарсда утирган экан. Эх, уша дамлар. Кандай тез утиб кетканини сезмай хам хар лахзани кадрини билмай хам утказиб юборибмиз. Бир куни синф рахбаримиз Зиёда опа хонага кириб келди ва сентябрь ойидан бери тупланиб колган маошимизни кандай ишлатишни режалаштиришимизни маслахлашдик. Уша вактда китоблар учун аренда, мактаб ремонти учун яна байрамларда сарфланган пуллардан ташкари колган пулларимиз, Узбекистоннинг Андижон шахрига бориб уйнаб келишка бемалол етишини уйлаб топдик. 1йилда хам 8 хам 9синфини тамомладик давлат имхонларидан сунг Андижон шахрига йул олдик. Андижоннинг сулим истирохат богида мазза килиб уйнадик. Боги-шамолда чойхона буюртирдик. З.М. Бобур макбарасини музейини айландик. Биринчи марта Андижонга келганларимиз учун жудаям ажойиб экскурсия булди. Расмларга тушиб кечкача мазза килдик.<br>

Кандай ажойиб кунлар эди. Шу кунларни эслаб кичик хикоямни тугатар эканман, бизни уз ота онамиздан хам яхши тушунган устозларимизга, эркалигу шухликларимизни шунчаки ёшлик бебошлиги дея кабул килган азиз ва кадрли устозларимизга Рахматлар айтаман. Сиз дунёдаги энг мехридарё, калби куёш, багри кенг инсонсиз Азиз Устозлар.
Янги укув йилини яхши кайфият билан бошлаб олинглар устозлар!

Gulilola

Men sizlarga aytib bermoqchi bo'lgan hikoyam 9 sinfligimizda sodir bo'lgandi.
Har chorak yakunlanishida sinflar aro musobaqalar uyushtirilardi. Musobaqaga tayyorlanishni esa ancha oldin boshlardek. Shunday kunlarning birida....
Bollar bilan kelishib maktabimizga eng yaqin bo'lgan sinfdoshimizni uyiga darsadan so'ng borib tayyorlanishga qaror qildek. Dars tugadi hammamiz u qizimizni uyiga tuplanib bordek. Hazul huzul qilib ancha payt mashq qildek. molodes
Kechga yaqin hamma uy uyiga tarqaldi...
Ertansi kuni maktabga keldik, dars boshlanishini kutib o'tiruvdek maktab deriktori bilan kecha uyiga borgan qizimizni otasi kirib keldi. Hamma hayron nima buldiykan deb mmm...
Deriktorimiz gap boshladi; " kecha bu kishinikiga tayyorlangani boribsizlar, ketganlaringdan keyin telfoni yuqolibdi, Kim olgan bo'lsa qaytarib bersin, yuqsa yomon bo'ladi" dedi.
Hamma hayron bir biriga qarashdi. a!!
Deriktorla chiqib ketgandan keyin hamma bolla quzgalib qolishdi, Kim oldi? Endi Nima qilamiz? deb. Uy egasi bolgan qizimiz ham uylanib o'tiribdi.
Shunda bir qizimiz folga boramiz kim olganini aytib beradi dedi. Menga kulgili tuyulsada bolla rozi bolishdi. Pul yigishtirib borib kelishdi. Qiziqib borib suradek nima dedi deb. " sochlari uzun sariq rangli, buylari pastgina qiz olgan" debti. Hammasi menga qarashdi, nima deyishimni bilmay yum yum yiglay boshladim @yiglash @yiglash nega menga qaraysizlar men olmadim, men Nima qilaman birovni telfonini dedim. Ular ham meni yupatib ketishdi " biz sen olding demiyapmiz, folchi shunaqa dedi balkim boshqadir" dedi. Baribir uzimni yomon his qildim odamla sendan o'g'ri deb shubha qilishsa yomon bo'larkan. Kim olgan bo'lsa ham topilmaguncha kunglim joyiga tushmasdi. Ertansi kuni qizimizni telfoni topilibdi. Kimsaykan deb suradek, ammo aytmadi kimligini. Keyin bilsak bir qizimiz usha kuni telfonni oynab, bilmasdan kistasida qoldirgan ekan. Uydan chiqqandan keyin bilib qolibdi, lekin qaytarib oborsa notugri o'ylashadi deb qo'rqanidan berolmagan ekan.
Shu bilan ichimdagi qurquv ham yuqolgan. Bollarni oldida yuzim yorug bulgan keyin. Bir nafas olganmanda xursand bo'lganman.

Mahfuza

Kutulmagan sovga...................... Bu voqea 9 sinfligimda yuz bergan va haligacha hech qachon unutilmas lahzalardan biri bolib, hayotimga muhirlanib qolgan. 2 sentabr tugulgan kunim va maktabning eng birinchi kuni. Hamma sinfdoshlar diydorlashuv onlari, bu tuygu hech birimizni chetlab otmagan. Barchamiz sinfga yigildik, bizni maktab iqtidorli bolalar maktabi bolgani sabab sinfda 20 dona oquvchi edik 18 qizlar ataga 2dona yigitlar edi. domlalarimiz hazillashib u bolalarni ataladan chiqqan suyaklar deb atashardi. 18 qizlarni ichida ular jimmmmmmmmmmm yuvosh bolib qolishgan negadur, biz esa yerga ursa kokka sapchidigan qizlar edik. Bazida u ikki bolagaham ertaga kelmalaring maktabga deb buyruq ham berib qoyardik, qizlarni ozimizni ishlarimiz bor deb. Eh hozir shu sozlarimni yozyapman ozimni yigi aralash kulgudan tohtata ololmayapman................. hikoymaga qaytsam, Hamma sinfda direktorimiz bn birgalikda yoshgina chiroyli bir qiz kulub kerib kelishdi sinf honaga. Direktorimiz u qizni tanishtirib bizga yangi sinf rahbar ekanligini ayti. Avvalgi sinf rahbarimiz direktor orinbosari bolganini sinf olmasligini alaqachon eshitgan edik. U qiz esa edigina universitetni bitirib, bizni maktabga ingliz tili oqituvchisi bb ishga qabul qilingan ekan. Hammamiz bilan samimiy tanishib chiqdi. Ilk kunlardanoq ilq mehr uygata oldi qalbimizda. Shunday yahshi kunlar otib borar edi........ SHU kunlarning birida obuna uchun pul yigish kerakligini aytdi bilasizlar gazeta uchun obunaga pul miqdori kop edi har yili. Bizni maktabda sinflarni ikki guruhga bolib dars berilar edi ijtimoyiy gruh va aniq guruh. Pul ham toplanildi.Pulni sinfsardori Shohista ismli dugonam yigar edi men esa uni yordamchisi edim, unga shunday ishlarda komaklashar edim. Pulni yigib ustozimizga olib kirib berdik. Oradan 1 hafta otib, ustozimiz pulni yigib boldilarmi deb darsida aytib qoldi. Biz esa shohista bilan shok holatdamiz, iyi bi zolib kirib berdikku sizga dedikbirdan ikkimiz jor bolib. Hamma hayron ustozimiz esa menga qachon olib kirib berdilar deb soradi. Biz hammani oldida hijolat bolib qoldik. Darsdan song esa hamma qizlarga tushunturdik bizga ishonilar biz aniq olib kirib berganmiz dedik, nega ustoz unday qildi ekan deb kechasi bilan uhlolmay oylanib chiqdim osha kuni. Oradan kunlar otyapdi hammani hayolida har hil fikr, biz boshqa pul bermimiz degan oquvchilar ham topildi. ustozimiz bolar ish boldi, menda bir fikr bor boshlangich sinflar uchun har shanba qogirchoq teatiri uyushtirib,bolalarga havola etib shu pulni toplaymiz deb qoldi. hamma nim a qilishni bilmay rozi boldik. Bir hafta ustozni senariysi boyicha bir birimiznikida qolib mazza qilib tayorgarliklar kordik.3kun oldin afishalar yopishtirdik 1 2 3 sinflarning sinf rahbarlariga tayinlab chiqdik. ustoz ham hamma ishlarini surub biz bilan jon jahti bn tayorgarlik kordi. barcha qogirchoqlarni ozlari yasab olib keldi. haqiqiy qolari gul insonlaAR. SHunday qilib alo korsatkich bilan teatr ham otdi. Pul esa oshigi bilan yigildi hatto 3 oyliksinf fontigaham yetarlik darajada boldi. Hamma hursand.............bahor kunlari ham yaqinlashib ohirgi qongiroq shirin tashvishlari barchamizni hayolimizni band qildi.Shunday kunlarning birida ustoz hazl aralash barchamizni kiyim razmerlarimizni sorab qoldi. barcahamiz birma bir aytib otdik va yozib ham oldi qogozchasiga. Ustoz shunday uddaburon ediki muloyim, hazl aralash gaplari bilan nega razmerimiz kerak bolib qoldi, degan izohni ham bizni hayolimizga keltirmagan ekan. May oyi ham yaqinlashdi bizda qaynoq hayajon darslar ham qiziqtirmay nima qanaqa kiyim kiyasan degan savollar edi. kimnidur mablagi yetarlik kimnidur esa mablagi yetmas edi. tayyorgarlik avjida, duyshanba kuni ertalab manaviyat darsida ustoz sinfga kirib keldi.Qolida ikkita paket va birma bir oppoq chiroyli koftalarni ismlarimizni aytib chin dildan tabrik sozlari mehr muhabbatlarini ishor qilib tarqata boshladi, bizni sevinchimizni cheki yoq, hammasi bir hil va juda chiroylik edi. Gapning ohirida bu kiyimlar ozilarni pullarinnga keldi deb aytib qoldi, qanday qilib degan fikr barchada obunaga yigilgan pularingni chindan ham qizlar menga berishgan men esa uni asrab qoyib shu ishni qilganini kulib kulib gapirib berdi. lekin obunadagi pul chiroylik koftalarga kamlik qilishini ustoz esa ozlarini pullaridan bizga sovga olganligini hamma sezib turardi. Ota onalar ham ustozdan minnatdor boldilar. Bizni ozgina mehnatimiz ham ustozning uddaburonligi barchani lol qoldirgan edi. Bitiruv kechasi hammamiz bir hilda kiyinib, quvonch bilan otkazib oldik. Ustoz yosh bola turub hali turmush ham qurmagan shunday aql bilan ish korib barchamizni qoyil qoldirib. Va hech qachon yoddan chiqmaydigan hotirani qalbimizga muhrlab qoydi. Ustoz bizdan kegingi olgan sinflarini ham,ajoyib ishlari, turfa hil goyalari bilan hayratka solib keladi hozirgacha, qachon korishsak quchoq ochib quvonch bilan bagriga oladi birinchi polaponlarim deb....... Hozirgacha suratlarimni korar ekanman, shu voqea esmga keladi. Kimnidur ustun kimnidur past qilmagan, hammani bayram oqshomida bir hil qilib qoygan oliyjanob ustozimga mingdan ming rahmatlar aytaman.................

Muxsiya

1-хикоя.
Maktabda 6-sinfda o’qiyotgan paytimizda navoiyxonlik bo’yicha bellashuv o’tkaziladigan bo’ldi. Shartlarning birida guruhdan bittadan ishtirokchi chiqib hakamlar tomonidan beriladigan savollarga javob berishi lozim edi. Men sinfimiz nomidan chiqib berilgan 15 savoldan 14 tasiga javob berdim. Raqib jamoa o’quvchisi esa 15 tadan atigi 5 ta savoliga javob berdi, lekin hakam maksimal yuqori ball 5 ball bo’lgan holda menga 5 ball unga ham 5 ball qo’ydi. Judayam alam qilib ketgandi. O’qituvchimiz qo’yaver seni qanday javob berganingni hamma ko’rdi tortishib nima qilsan dedi. Bosh hakam har qancha yon bosmasin raqib jamoa ancha oqsadi va oxirida mag’lub bo’ldi. Shunda ustozimiz ko’rdingmi haqiqat baribir yuzaga chiqadi agar boshida hakam bilan nohaq ball qo’ydingiz deb olishganingda ustozga nisbatan odobsizlik bo’lardi va buning uchun hech kim seni oqlamasdi. Endi ustoz o’z ishidan o’zi uyaladi degan edi. Garchi o’sha paytda buning ma’nosiga to’liq tushunishga yoshlik qilgandirman lekin vaqtlar o’tib inson haqligini isbotlash uchun kurashib obro’sini to’kkanidan ko’ra hammasini taqdir hukmiga havola qilsa vaqt o’zi nima to’g’ri nima noto’g’ri ekanligini ko’rsatishini tushunib yetganman.

2-хикоя.
Bunisi esa oyim o’quvchilik paytida bo’lgan voqea shunday bo’lsada qanday eshitgan bo’lsam shundayicha hukmingizga havola qilmoqchiman.boshlang’ich sinfda o’qiyotganimizda Rasul ismli bir bola doim dars qoldirar va vazifa tayyorlamay kelardi. Sababini so’rashsa ruchkam siyohi tugadi, ruchkamni yo’qotib qo’ydim va ho kazoo hamma sabablar ruchka bilan bog’liq edi. Bir kuni ustozimiz o’g’liga sunnat to’y qilayotganini aytib bizlarni darsdan so’ng to’yga borishimizni aytdi. Baribir bola ekanmizda sinf nomidan ustozimiz yoniga borib ustoz nima sovg’a olib boraylik deb so’radim. Ustozim biroz o’ylanib hammangiz bittadan ruchka olib Rasulnikiga olib borib beringlar shu menga sovg’a o’rnida o’tadi dedi jilmayib. To’y kuni hammamiz maktab bufetidan bittadan ruchka sotib oldik va 34 ta o’quvchi to’g’ri Rasulnikiga yo’l oldik. Rasul odati bo’yicha o’sha kuni ham dars qoldirgan edi. Oyisi darvoza tagida turgan 34 bolani ko’rib hayron. Rasul chiqdi. Hammamiz birma-bir mana Rasul senga ruchka endi har doim dars tayyorlab maktabga borgin deb ruchkalarni qo’liga tutqazganmiz. Qo’yni ruchkaga to’lgan Rasul ham onasi ham hang-mang bir so’z degunicha biz yana yo’lga ravona bo’ldik. Uztozimiznikida to’yda mehmon bo’lib qaydik. Ertasi kuni uztozimiz kulib darsga kirib keldilar jinnivoylarim hazillashgandim Rasulni rosa boplabsizlarku oyisi bilan kelibdi bugun tashqarida turibdi kirishga uyalib dedi. Oyisi qo’shnilarni yonida rosa uyatga qoldim o’g’lim endi boshqa dars qoldirmaydi mana bu ruchkalarni egalariga qaytarib bering debdi. Shundan keyin Rasul dars qoldirmaslikka harakat qilardi. Agar biror kun dars tayyorlamay kelsa Rasul ruchkang yo’qmi ruchka beraylikmi deb qo’rqitardik. Maktabni bitirib qancha vaqt o’tsada har gal sinfdoshlar yig’ilganda shu voeani eslab kulishamiz. Ustozimiz hazil bilan har bir ishga mas’uliyat bilan yondashish kerakligi to’g’risida bir umrlik saboq bergandi bu bolaga.

3-хикоя.
Maktabda 11 sinfda o’qiyotgan kezlarimda tuman olimpiadasiga boradigan bo’ldim. Olimpiada o’tkaziladigan maktabda yig’ilib tashqarida boshlanishini kuta boshladik. Kutishdan zerikarli mashg’ulot bo’lmasa kerak. Oxiri bir gazetani varaqlay qiziq bir hikoyaga ko’zim tushdi. Maktab oldidagi barcha o’rindiqlar band bo’lgani uchun maktab orqasidagi o’rindiqqa o’tirgancha o’qiy boshladim. O’qishga berilib vaqt o’tganiniyam sezmabman. Bir payt imtihon esimga tushib oldi tarafga o’tdim. Ne ko’z bilan ko’rayki hech kim yo’q, allaqachon boshlangan ekan. Barcha xonalar eshigiga qaysi fandan va qaysi sinfdagi o’quvchilarga imtihon bo’lishi yozilgandi. Kerakli fan yozilgan xonaga kirib e’tibor bersam u yerdagi o’quvchila biroz ko’zimga kichikroqdek tuyulishdi. Hali test varaqalari tarqatilmagan ekan test varaqasini olib ko’rsam testlar biroz soddaroqqa o’xshadi. Keyin test varag’i yuqorisiga qarasam 9-sinflar uchun deb yozib qo’yilgan ekan. Otilib xonadan chiqib ketdim va o’zimga tegishli imtihon bo’layotgan xonani izlay boshladim. Shunda ustozimga duch keldim. Hozir rossa eshitaman deb turganimda ustozim hech qisi yo’q atayin shunday qilmaganingni bilaman. Senga ishonaman. Sen yuzimni yerga qartmaysan. Lekin unutma aksi bo’lgandayam sendan xafa bolmayman. Senga sarflagan mehnatimga sira achinmayman dedi. Bir pas oldin yuragimni egallagan xavotir va qo’rquv tumandek tarqadi. O’zimga nisbatan ishonch bilan xonaga kirdim garchi atigi yarim soat vaqt qolgan bo’lsada testlarni shoshilmay mulohaza bilan yecha boshladim. Vaqt tugadi varaqalarni topshirib tashqarida natijalarni kutib turdik. Natijalar olib kelindi va ne ko’z bilan ko’rayki 1-o’rinda ekanman. Darhol ustozimga qaradim. Ustozim jilmayib menga qarab turardi. Uning nigohida men senga aytgandimku degan ma’no bore di. Men o’sha kuni erishgan naijamdan emas balki ustozimning menga bildirgan ishonchidan behad quvongan edim. Agar aqliga emas hissiyotga bo’ysunib, meni urishganida nega kech qolding, vaqt o’tib ketdi, endi ulgurmaysan maktabga qaysi yuz bilan borasan endi shuncha mehnatlarim havoga uchdi qabilidagi gaplar bilar meni kuzatganida men bu natijaga erisholmagan bo’lardim deb o’ylayman. Oliygohga qaysi fakultetga hujjat topshirishga ikkilanganimda esa yana bir ustozim bamalol 200 ball yig’a olasan qo’qrmay topshitaver deb meni ruhlantirgan shu bir og’iz gap sabab bo’lib kira olishimga shubhalanayotgan, biroz cho’chiyotgan bo’lishimga qaramay hujjatlarimni o’zim orzu qilgan sohaga topshirdim va 200 ball bo’lmasada undan sal ozroq ball bilan grant asosida talabalikka o’qishga qabul qilindim. Buning uchun ustozimdan butun umr minnatdorman. Ular menga nafaqat bilim balki hayotiy saboq ham bera olishdi. Inson ko’p narsaga qodir faqat o’zi avval bunga chin yurakdan ishonishi va astoydil harakat qilishi kerak. Butun umrim davomida buni o’zimga hayotiy shior qilib olishga harakat qilaman. Buni menga o’rgatgani uchun ustozlaimdan butun umr minnatdorman.

Maktab davri haqida har qancha gapirsa oz oltinga teng qaytib kelmas davrlar edi. Hikoyalarimni cho’zib yuborgan bo’lsam uzr, maqsadim konkursda g’olib bo’lish yoki bo’lmaslik emas balki shu konkers orqali ustozlarimga o’zimning cheksiz minnatdorchiligimni izhor qilish, ularning qilgan beminnat, unutilmas ezgu ishlarini boshqalarga o’rnak qilib ko’rstishdir. Axor oramizda aynan shu kasbni tanlagan va sgu kasbda ishlayotganlar yo’q emas.

 

Shahnoz

Eh qanaqa mazza davrlar edi ya.
5- sinfda oqiymiz ustozimiz kamroq gap sotasizlar deb hammani bir qiz bir o‘g‘il o‘tirqizardilar meni esa o‘zlarining o‘g‘illari bn o‘tqizdilar u bola bizdan 1 yosh kichich bo‘lsada o‘zzini hammadan katta tutardi biz un umuman kelishmasdik har dars nimadur baxona urushardik. hatto partarni ham o‘rtasidan chizib olardik sm lab nimamizdir o‘tib ketsa yanna urushardik bir kuni ikkimiz ham ustozni oldiga jalba qilib bordik bizni olohida alohida o‘kazing deb ustozimiz kuldilarda hali ikkalangdan yaqin insonlar bo‘lmaydi deb indamay ketvordilar biz esa bir birimizga qarganimizcha qoldik 5 sinf tugadi bizni kelishmovchligimiz bn 6- sinf bo‘ldik ustozimiz hammani o‘rnini alishtirdilar u bizni yana bila o‘tqizdilar. keyin biz boshida yana o‘sha kun keyin qattiq urushib qolib anchagacha gaplashmadik. keyin ustozimiz buni ko‘rib bizni yarashtirdilar. keyin urushmaydigan bo‘ldik bugun munday erta bunday u bn yaqinlashib boraverdik keyin keyin sirlashadigan ham bo‘ldik 7- sinf bo‘ldik ustozimiz bizani alohida o‘tqizdilar keyin u bola kelib meni yonimga o‘tirdida turmadi. uning sevgan qizi mening yaqin dugonam edi tinmay o‘sha dugonam haqida so‘rardi. keyin keyin ishongan do‘stlarga aylandik. bir birimizga yaxshigina maslahatchi ham bo‘lib qoldik hozir ham eng yaxshi ko‘rgan sinfdoshim o‘sha bunday do‘stlashishimizga esa sinf rahbarimizning hissalar katta deb bilaman agar bizni alohida o‘tqizganlarida biz balkim hozir ko‘‘lchada ham salomlashmaydigan sinfdoshlar bo‘larmidik.

 

Samira

O'sha vaqtlarda 2 yoki 3chi sinfda o'qir edim. Yuvoshkina qizcha edim. Balki unchalik yuvoshkina bo'lmay "sen menga tegma, men senga tegmayman" qabilida yursam kerak. Bir kuni sinfimizga yangi o'g'il bola keldi, sinfdoshlarimiz bechorani shunday masxaralashar, hali sumkasini, hali shapkasini, hali boshqa buyumini olib qochib bir-birlariga uloqtirishar, biri urib ketsa, biri turtib ketar, bechora bola ko'zlariga milt milt yosh olardi. Bu hol menga yoqmasdi, bechoraga raxmim kelardi oppogim! . Shunday kunlarni birida sinfdoshlarim bilan uni tarafini talashib rosa urishdim. Xatto o'qituvchimizga "boplab" "chaqib berdim".
Bir kuni tanaffusdan qaytkach parta ustida qolgan daftarimni toza varag'ini qoldirmay chizib tashlashibdi a!! . Jaxlim chiqib, "kim qildi" deb so'rasam, yuvoshkina Zafarni (ismini o'zgartirdim) ko'rsatishdi. Jaxl bilan bordimta sumkasasidan daftarlarini chiqarib 1tamas aslo$ 2tamas 3ta daftariga "boplab" chizib tashladim, bittayam toza varag'ini qoldirmadim.

Tanaffusdan kirgan Zafar ustozimizga yig'lab daftarlarini ko'rsatdi, "Kim qildi buni?" degan savolga bir ovozdan butun sinf meni ko'rsatishdi. Men ham bo'sh kelmadim, meni daftarimga chizgani uchun men ham chizganimni aytdim, ammo :woohoo: meni daftarimga chizgan Zafar emas ekan, u bechora yig'lab "Men qilmadim, men chizmagandim, men tegmagandim" deya mo'ltillashi odamni rahmini keltirardi. Meni daftarimga chizgan "qo'ling singur" topilmadi, lekin ustozimizdan rosa gap eshitdim, "Nima sababdan so'rab surishtirmasdan birovni sumkasini titkilaysan, nima uchun menga aytmasdan o'zboshimchalik qilasan jahl: " deb meni hammani oldida izza hapachi: qildi.
Men esa yig'lab yig'lab "Endi hech kim bilan gaplashmiman" deb o'z-o'zimni ovutdim.
Ayam doim aytardi, ko'chadagi gapni uyga ko'tarib kelmang, o'sha joyga tashlab keling, derdi. O'sha kuniyam ayamga aytmadim. Ayam uyga kelgunicha ko'z yoshlarim qurib, yig'laganimni hech kim sezmadiyam mult: .
Kunlar asta o'tar sinfdoshlarimdan arazlaganim esimdanam chiqib ketdi. Men birinchi partani 2chi qatorida o'tirardim, yonimdagi partada a'lochilar a'lochisi bo'lgan bir qiz o'tirardi. O'qituvchimiz bir ish bilan tashqariga chiqib ketkan zahotiyoq hamma gur etib o'sha qizni atrofini o'rab olishdi. Qiziqdim, jimgina o'tirsam bo'lmasmidikin . Yo'q men ham o'rnimdan turib 2qadam tashladimta ularni orasini yorib nima bo'layotkanini ko'rmoqchi edim. Birdan kimdir meni turtib yubordi, orqaga munkib ketdim, boshim partani uch qismiga qattiq tegdi. Ko'zimdan o't chaqnadi :woohoo: "Alamimin olaman" deb, shartta bordimta meni turtib yuborgan yig'itchani sochidan tortib sudrab keldim, va aynan meni boshim tekkan partani oldiga olib kelib, aynan boshimni qayeri tekkan bo'lsa o'sha joyini zarb bilan urdim va sekin qo'yib yubordim. "Ajab bo'lsin," ichimdagi bu so'zlar, tashqariga chiqib ulgirmadi. Hammani nigohi menda, hamma yosh, eshitkanigamas, ko'rganiga ishonadi. Kimdir uni ovutish bilan ovora, kimdir ustozimizga habar yetkizishka ketdi, yana kimlardir bu chiroyli yigitchani tarafini talashib men bilan urishish bilan ovora.
O'qituvchimiz kelsa hammasini aytib beraman jahl:

Afsuski yana nohaqlik, yana men aybdorman. U yigitcha meni turtib yuborganini tan olmadi (balki rostdan ham atay qilmagandir, ortiga qaraganda bilardi, ortka qaramagani uchun meni ahvolimni ko'rmagan). Yana nohaqlik, yana men aybdor hapachi: . Ustozimiz rosa qattiq qo'l edi, rosa meni urishdi, umrimda eshitmaga o'qituvchilar aytishi mumkin bo'lmagan so'zlar ham og'zini bir chetidan bemalol chiqaverdi, men faqat yigladim. Chunki men nima qilganimi hamma ko'rgan, menga nima bo'lganini yana hech kim ko'rmagandi aslo$ .
Uyga ketayotib yo'ldagi ariqchalarda yuzimni necha marta yuvdim, yiglaganimni ayamga ko'rsatkim kelmagandi. Uyga kirib keliboq, ayamni "Nima bo'ldi" degan savolini javobsiz qoldirib ko'zimni yashirdim, lekin mehribonim erkalab, bag'riga boskach bo'lgan voqeani aytib berdim. Endi maktabga qaytib bormasligimni aytdim. Mehribon ayajonim ertasi kuni maktabga men bilan birga chiqdi, sinfdoshlarim oldida meni oqladi, hatto o'qituvchimizgayam aytdi, avval bolalarni alohida so'roq qilish kerak keyin masalani yumshoqlik bilan hal qilish kerakligini tushintirdi.
Ayajonim shu maktabda o'qituvchi, ko'p yillardan beri ishlab o'quvchilar psixologiyasini yahshi bilardi. Ayam uyda menga ona edi, lekin maktabda ustozim. O'z o'zimni himoya qilishimni hech qachon qoralamagan ustozim tufayli kop qiyin vaziyatlardan, nohaqliklardan chiqishni o'rgandim. Vaziyatka to'gri baho berish va shoshqaloqlik qilmaslikni ko'p takitlardi, yuqoridagi menga nisbatan nohaqliklarda o'zim aybdor ekanimni ham o'sha vaqtda sinfdoshlarim va ustozim oldida yuzimga aytkani men uchun katta saboq bo'lgandi. Shoshqaliqlik bilan qilingan ishni ohiri voy bo'lishini ko'p o'rgatkan ustozimdan mingdan ming minnatdorman.
Vaqtlar o'tib o'zim ham o'qituvchilik unvonini olganimda ustozim ko'rsatkan yo'ldan yura boshladim, natijasi esa, hatto maktab direktorini og'ziga tushib ko'p yillar ishlagan o'qituvchilarga o'rnak qilib ko'rsatishi meni ustozimga bo'lgan hurmat va sevgimni yanada oshirdi.

 

Xolida

Assalomu alaykum. O'sha paytlar 9-sinfda o'qirdik. Maktabimiz ixtisoslashtirilgan maktab bo'lganligi sababli, bizning sinfda 21 ta o'gil bolalar va 4 dona qizlar:Men, Gulasal, Mohigul va Guljahon bor edik. O'sha yili sinfimizda "Balli qizlar" tanlovini o'tkaziladigan bo'ldi. Hamma qizlar qizg'in tayyorgarlik ko'ra boshladik. Sinf yigitlari o'zaro pul yig'ishib 1-o'rin sohibasi uchun sovg'a oladigan bo'lishdi. Pul yig'ilib, ustozimizga topshirildi. Ustozimiz sovrinni o'zi olib keladigan bo'ldilar. Tanlov maktab sahnasida barcha o'quvchi va o'qituvchilar uchun qo'yiladigan bo'ldi. Tanlovga ota-onalar ham taklif qilindi. Endi bizning oldimizdagi mas'uliyat ikki hissa oshdi. Axir onajonlarimizga o'zimizning bilag'on, zukko qiz ekanligimizni ko'rsatish uchun imkon edi bu. Va nihoyat o'sha kun keldi. 7-mart... Sahnaga ko'pchilik yig'ilgan. Nafaqat biz, balki onalarimiz ham mening qizim bugun menga obro' olib berarmikan degan hayojonda. Tanlov boshlandi. Bosh hakam sinf rahbarimiz Inoyat opa. Jami 3 ta hakam saylandi. Sinf rahbarimiz shartlarni e'lon qildi va balllar tanlovning oxirida e'lon qilinishi aytdi. 1-shart. Chiroyli she'r orqali o'zimizni tanishtirdik. Huddi shu payt Gulasal sahnaga ko'tariliyotib oyogi tagidagi gultuvakka tegib ketsa bo'ladimi? Tuvak dumalab borib direktorimiz oyog'ini tagiga yetganda tars etib ikkiga bo'lindi. 2-shart. Pazandalik mahoratimizni hammaga kursatdik. Guljahonning salatga tuz sepish esidan chiqqan ekan, shart tugab hamma joyini egallagach, birdaniga tuzdonni ko'tarib sahnaga chiqdiyu, ustozlar oldidagi salatini olib tuzni sepib aralashtira ketdi. Orada kulgi ko'tarildi. 3-shart. uy-ro'zg'or bo'yicha savollarga javob berdik. 3-savolim yog'li idishlarni qanday yuvasiz degan savol edi. Tez javob beraman deb idishlarni men emas opam yuvadilar deb yuboribman... Tanlov yakunlandi. Hayajonli daqiqalar... Sinf rahbarimiz g'olibni e'lon qilishdan oldin ishtirokchilarning ota-onalarini sahnaga taklif qildi. Hayajonimiz ikki hissa oshdi. Kimning onasi sahnada qizining g'olib bo'lganligidan faxr hissini tuyadiyu, kimning onasi ozgina mulzam tortadi. Sinf rahbarimiz e'lon qila boshladi. Tanlovning eng zukko g'olibasi Ibragimova Gulasal, uning onasi shunday qiz o'stirgani uchun taqdirlanadi deb, onasiga rahmatnoma yozilgan faxriy yorliq va ro'mol sovg'a qildilar.Tanlovning eng pazanda g'olibasi Madaminova Xolida ya'ni men, onamni chaqirib faxriy yorliq va ro'mol sovg'a qilishdi, Tanlovning eng chaqqon g'olibasi Qodirova Mohigul, uning onasi chaqirilib faxriy yorliq va ro'mol sovg'a qilindi. Tanlovning eng nafosatli g'olibasi Rashidova Guljahon, uning ham onasi chaqirilib yorliq va ro'mol bilan taqdirlandi.Hamma xursand, hamma shod.. Hech kim hafa ham, mulzam ham bo'lmadi. Dono ustozimiz sabab hammaning tanlovdan ko'ngli to'ldi. Kunlar o'tib bitiruv kecha paytlari yaqinlashdi. Bitiruv oqshomiga nima kiyish biz qizlarning asosiy mavzuyimizga aylandi. Ziyofat sinf rahbarimiznikida bo'ladigan bo'ldi. Sinf rahbarimiz bizni oldiga chaqirib, kim nima kiymoqchi ekanligi haqida so'radi. Hammamiz nima kiymoqchi ekanligimiz, qaysi salonga borishimiz haqida gapirib berdik. Guljahon opasini turmushga uzatishayotgani, hozir ularda yangi kiyim va salon uchun ortiqcha pul yo'q ekanligini aytib xafa bo'ldi. Guljahon, men bilan bugun uyga ketib uy ishlarimga biroz qarashib yubor dedilar ustozimiz. 25-may. Hammamiz chiroyli yasanib, sochlarimizni turmak qildirib maktab tomon oshiqdik. Eng chiroyli kiyingan va chiroyli yasangan o'sha Guljahon bo'ldi. Keyin bilsak ziyofat dasturxoni uchun anchagina pul yig'gandik. Ziyofat uchun tort va shirinliklarni ustozimiz bilan Guljahonning o'zi pishirishibdi. Meva-chevalarni esa ustozimiz bog'idagi daraxtlardan terishibdi. Ziyofat pulidan tejalgan pulga Guljahon uchun chiroyli kiyim sotib olishibdi. Soch turmagi va makiyajni ustozimiz va qizi birga qilishibdi. Ziyofat dasturxoni ham juda shirin va chiroyli chiqqan ekan. Hozir shularni eslab, o'zining o'quvchisi uchun uyqusidan voz kechib, kechasi bilan shirinlik pishirgan, har ishni oqillik bilan qilgan ustozimizga rahmat aytaman.

Qalbingizda doim ilm porlaydi,

Go'yo u nur kabi bizni chorlaydi.

Siz mening tundagi yorug' yulduzim,

Nurli kunduzimsiz, aziz muallim.

 

Dilnozaxon

Qora palto (onamning hikoyasi)
Boshlang'ich sinfda o'qirdim. Qish kunlari yaqinlashib, havo soviy boshladi. Onam ham qishki kiyimlarimiz turadigan shkafdan bizning qalin ust-boshimizni olib berdilar. Bo'yim sal cho'zilib qolganligi sababli endi avvalgi po'stincham o'zimga bo'lmas, shuning uchun akamga kichik kelib qolgan paltosini ertadan maktabga men kiyib boradigan bo'ldim. Akajonim kiyimlarini uncha urintirib kiymaganliklari sababli, paltochaning ahvoli yomon emasdi-yu, shu ranggi qora edi. Hamma voqea mana shu qora rangni deb boshlandi.
Maktabga o'zimning "yangi" paltoyimni kiyib bordim.
-Voy, manavini paltosiga qaranglar, qora ekan,-deya qichqirdi sinfdagi to'polonchi bolalardan biri. O'rtoqlari unga qo'shilishdi. Kun bo'yi paltoyimni aytib jig'imga tegib yurishdi.
Bola-da, bola bo'lmasa, shunaqa deyishadimi!?
Uyga bordim-u, bu "jinnicha" paltoni uloqtirdim.
-Boshqa manavi paltoni kiymayman,-deyman to'ng'illab.

Onam(Bechora onaginam. Bilib-bilmay qancha ozorlar berganmiz-a, munisam mening) qarab turadilar.
-Nega, boajonim, nima bo'ldi?
Bo'lgan voqeani onamga aytib beraman.
-Hech nima emas, bolam. Kiyib boravergin. Sovuq-ku,keasi yil yangisini olib beramiz. Shu yil amallab turgin(Yo'qchilik qursin. Har yili beshta bolaga yangi kiyim olib bera olmaysan. O'sha paytlar ko'pchilik, oila bolalari biri-birinikini kiyib katta bo'lishardi. Buni bola ko'nglim bilan tushunishni xohlamasdim).
Men ko'nmayman. Kerak emas, deb xarxasha qilaman.
Ertasiga paltoni kiymasdan qochib qolaman. Hech kim hech nima deb jig'imga tegmaydi. Darslar boshlanadi. Boshlang'ich sinf rahbarimiz juda qattiqqo'l edi. Hammamiz darslarda jim o'tiramiz. Doskaga mavzularni yozib tushuntiradilar. Kimlardir eshikdan chaqirib qoladilar- ular besh daqiqaga chiqib ketadilar. Besh daqiqa. Uuuuuu. Mazza. Ba'zi chopqir sinfdoshlarimiz sinfni gir aylanibam chiqishadi. Rahbar kelganidan hamma o'z joyida aqlli bo'lib olamiz.
Dars tugay deganida o'qituvchi bizga yuzlandilar-da
-Bolalar,hozir qaysi fasl? - deb so'radilar
-Qish,-deya jo'r bo'lamiz.
-Qishda nimalar kiyish kerak?

-Palto, etik, kurtka, qalpoq...
-Qishki kiyimlarimizning rannggi qanaqa bo'ladi?
Ranglarni sanay boshlaymiz. Qizil, sariq, yashil, qora...
-Agar bu kiyimni ranggi menga yoqmadi, bu ko'ylqk chiroyli emas, deb sovuqda yupqa kiyinib ko'chaga chiqsak nima bo'ladi?
Kasal bo'lamiz
-Ha, yaxshi. Ertadan boshlab hammangiz maktabga issiq paltolaringizni, etiklaringizni kiyib kelinglar, xo'pmi?
Bilasiz, boshlang'ich o'quvchilar uchun o'qituvchi xudodek.Gohida onamiz bizga bajartira olmagan ishlarni o'qituvchining bir gapi bilan qilib qo'yganmiz.
Uyga xursand bo'lib qaytdim.
-Oyi, ertadan boshlab paltoyimni kiyib ketaman, uztozimiz qalin kiyininglar dedilar. Onajonim xursand bo'ladilar.
-Ustozingga ming rahmat. Yillar o'tib onamiz o'sha kuni maktabga borib, mening yupun holda maktabga kelganimni ustozimga aytib, biror chora qilishlarini so'raganlarini kulib hikoya qilib berdilar.
Ertasiga o'sha qora paltomni kiyib nainki xursand, g'urur bilan maktabga ravona bo'ldim. Ishonasizmi, kechagi bolalar umuman o'zgarib qolishgan. Hech kim mening paltoyim haqida gap tashlamas edi. Axir ustozimiz aytdilar-da.
Maktabni ham bitirdik. Ishga joylashdik. Oilali, bola-chaqali bo'ldik. Sinfdoshlar hozir ham uchrashib turamiz. Uuuu, o'sha to'polonchilar hozir o'zimiz to'polonchi nevaramizning izidan yugurib yuramiz. Lekin biz bilamiz. Hamma biladi. Har yili kunlar soviy boshlagach, qish keladi. Qishda palto, etik, kurtka,qalpoq kiyamiz. Agar kiymasak, shamollab qolamiz. Qishki kiyimlarning rangi esa har xil bo'ladi: qizil, sariq, yashil, qora....

G'oliblar

 MAHFUZA hikoyasi g'olib bo'ldi.

TELEGRAM

Suhbatimizga qo'shiling!

    • Ummu Soliha's Avatar
    • O'zim haqimda
    • salom Ismim Muazzam. Yoshim 25 yaqinda 26 ga tolaman. Hozrcha 1 Soliha isimli qizaloqni onasiman. Soliham 2 yoshli. Aslida bu saytga 2 yildan beri kiraman forumdagi suhbatlarni oqiyman. Bazida javob Savollarimi yozib javob olaman. Saytni homiladorlik vaqtimda topib olganman😍. Lekin shu hech aktiv qatnasha olmayapanda. Asli Andijondanman. Hozrgi profilim yaqinda ochdim chunki eski profilimi paroli esimdan chiqdi takilamoqchi bolsam mailimi ham ocholmadim. Keyin yangi ochdim. Avvalgi profilim Jonim jaxonim edi. Aytgani hijolat bolardinglarku 😊.
    • Ummu Soliha
    • Ummu Soliha's Avatar
    • Online suhbatlar.
    • Ismim Muazzam. Avalgi profilimga kirolme qolgandim paroli esimdan chiqib. Emaildiki ham😐. Hozr ikkalasini ham parolini topdim. Avalgi profilimi nomi Jonim Jaxonim edi ☺ esilarda bolsa. Saytga kop kiraman lekin yozgani vaqt bolmaydi.
    • Ummu Soliha
    • mavluda1492's Avatar
    • So'z tuzish o'yini
    • FAXD Faqatgina azizim hayotim degin Bowqa gap topolmadim... zizi siz qanday gap o'ylagandiz
    • mavluda1492
    • mavluda1492's Avatar
    • Baxtiyor oila
    • Raxmat Muslima he4am nolimayman bizda waroit wunaqa. 1- nasihatni yoziwiz bn kopiya qilib jo'natgandim. Davomini kutamiz
    • mavluda1492
    • Ummu Soliha's Avatar
    • 'Martin' larning katta oshxonasi
    • salom Niratsan yaxshimisiz. Negadr sizni sharxlaringizni kormayappan. Netga kirmayapsiz shekili? Farzandingiz yaxshimi? Sogligingiz?
    • Ummu Soliha

Davomi »