Kitobxonlikda pedagogik tamoyillar

Kitobxonlikda pedagogik tamoyillar

Bola kitobxon bo'lishi uchun psixologik tamoyillarga asoslanish kerak. Psixologik tamoyillar borasida Belinskiy, Vigotskiy, Nikiforova ko’p tadqiqtolar qilganlar.
Tadqiqotlarga muvofiq bola kitobni mustaqil o’qishidan oldin, u kitob tinglovchisi bo’ladi.
Keyinchalik kitobni o’zi o’qiyotganida u avallambor emotsiyalar orqali jarayonga kirishadi.
Ana undan keyingina bola kitobni aqliy qabul qiladi.
Ya’ni bolalar adabiyoti bolaga vizual, texnik va tasviriy jihatdan emotsiya bera olishi kerak. Shundan so’ng kitob matni bolaning tafakkuriga ta’sir eta boshlaydi.
Bolaga kitob izlayotganingizda uning rang-barangligiga emas, balki butun kompozitsiyaga, ishlatilayotgan ranglar gormoniyasiga, qahramonlarning harakteri, illustrasiyalar harakati namoyon etilishiga ahamiyat bering. Disney stilida chizilgan rasmlar bolaga emotsiya bera olmaydi. Multfilmda unday rasmlarning dinamikasi bolaning e'tiborini ushlay oladi. Lekin kitob multfilm emas.
Dam olish kuni shahar kitob do'konlariga bir aylanib, bolangizga haqiqiy emotsiya beradigan kitoblardan izlab ko'ring.
Rasmlar Kitty Crowder va Eva Lindstromga tegishli.

Kitob do'koni